Kansainvälisen palliatiivisen ja saattohoidon päivän avoin yleisötapahtuma

Tervetuloa palliatiivisen ja saattohoidon kansainvälisen päivän avoimeen yleisötapahtumaan 6.10.2022 Tiedekulmaan! Tapahtumaa on mahdollista seurata myös etänä.

Joka vuosi vietetään kansainvälistä palliatiivisen ja saattohoidon päivää, jolloin tuhannet ihmiset ympäri maailmaa kokoontuvat juhlistamaan ja osoittamaan tukensa sille, että palliatiivinen hoito ja saattohoito toteutuisi yhdenvertaisesti. Päivän tarkoituksena on lisätä ja vahvistaa kansalaisten, ammattilaisten ja päättäjien tietoisuutta palliatiivisesta hoidosta ja saattohoidosta. Vuoden 2022 kansainvälisen palliatiivisen ja saattohoidon tapahtuman teemana on toivo. Tämän vuoden kansallisessa tapahtumassa, halutaan kiinnittää huomiota toivoon surun keskellä.

Surun kokemus ja tarve eheytyä yhdistävät ihmisiä maailmanlaajuisesti. Yli kuusi miljoonaa kuolemaa maailmanlaajuisesti COVID-19-pandemian aikana on aiheuttanut ennennäkemätöntä surua, kärsimystä ja eristäytymistä. Lisäksi eri puolilla maailmaa käydään useita konflikteja ja sotia, joiden seurauksena miljoonat surevat perheensä ja ystäviensä kuolemaa.

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA TAPAHTUMAAN!