Palliatiiviset päivät

Palliatiiviset päivät on palliatiivisesta hoidosta kiinnostuneille ja sen parissa työtätekeville lääkäreille tarkoitetut koulutuspäivät, jotka järjestetään vuosittain marras-joulukuun vaihteessa Helsingissä. Erityispätevyystoimikunta on hyväksynyt päivät palliatiiviseen erityispätevyyskoulutukseen ja päiville haetaan vuosittain erikoistumispisteet eri aloille. Kongressi järjestettiin ensimmäsitä kertaa vuonna 2014 jolloin siihen osallistui noin 80 lääkäriä. Osallistujamäärä on vakiintunut n. 180 osallistujaan. Kongressiin kuuluu monipuolinen luento-osuus, pienryhmä osio sekä posterinäyttely. Posterit esittelevät Suomessa tehtävää palliatiivista tutkimusta. Paras abstrakti palkitaan ja osa abstrakteista esitellään luentona kongressin aikana. Kongressiin kuuluu myös esittelyalue, joka toteutetan yhteistyössä lääketeollisuuden kanssa. Paikka varauksia hoitaa palliatiiviisista päivistä vastaava hallituksen edustaja. Palliatiivisiin päiviin kuuluu myös legendaarinen iltajuhla, jonka aikan jaetaan SPLYn myöntämä vuosittain palkittava pallitiivinen teko/tekijä.

Palliatiivisten päivien luentomateriaalit on saatavana jäsenille jäsensivuilla.

Palliatiiviset päivät 2022

Palliatiiviset päivät 2021